DDF'93 logo - visit us here: http://www.ddf93.dk


Velkommen til
Divisionsdommer
foreningens
hjemmeside





Opdateret d.

Redaktøren

Lidt om DDF´93´s historie

English contents

German inhalt


Vis siden i en printvenlig version uden menu.
printvenlig


| DVBF Turneringsplan | INFOSPORT-LINK | Haller | DVBF DT-Stillinger |

 | VolleyLigaen Herrer | VolleyLigaen Damer
 | 1.H.Ø.e | 1.H.V.e | 1.D.Ø.e | 1.D.V.e | 2.H.Ø. | 2.H.M. | 2.H.V. | 2.D.Ø. | 2.D.M. | 2.D.V. |
Op- og nedrykninger
Se resultaterne af kampe spillet inden for den sidste uge.
Livescore / Pointliga.
Se næste uges kampe.


Seneste opdateringerDommerstof - opdateringer Se vores opdateringsliste som newsfeed
Nyt billede i vores galleri. - 25-08
International påsætning efterår 2014 - 07-07
Nye Guidelines fra FIVB 2014 - 24-04
Finalekampe. - 20-03
LP og DVBF Cupper - 02-12
LP og DVBF Cupper - 09-08

 


Aktuelt
Servicesider
 
Se vore faste servicesider
Servicesider
Casesamling på dansk
Spilleregeltest på tid
Spilleregler på engelsk
Spilleregler på tysk
Nye volleyballregler - VIDEO
Besøg vores kommentarside
Se dommerpåsætningen
(Id) - Antal dømte kampe i sæsonen / samlet antal dømte - (Cert) Navn)


Spilleregeltest - prøv dine evner af i volleyballreglerne.
Prøv dig selv af!




Volleyballregeltest på tid...
- du er velkommen til at prøve
- følg linket -
Test på tid
 


PRØV DINE EVNER I VOLLEYBALLREGLERNE
1 Er det tilladt holdmedlemmerne at kommunikere under kampen? Ja.
Nej.
Kun udenfor spilperioden.

UDVALGT CASE FRA CASESAMLINGEN
Nr. Case Regelsvar & Regelhenvisning(er)

4.12
(33)
Efter en hævning til en bagspiller fra hold A befinder bolden sig i luften over angrebszonen. Bagspilleren sætter af fra forsvarszonen, smasher til bolden og lander derefter med fødderne på midterlinien, men samtidig berører han ligeledes fødderne på blokeringsspiller for hold B. Ved denne berøring generes blokeringsspiller fra hold B i at kunne spille bolden.
Blokeringsspilleren appellerer til 1. dommeren for at bagspilleren generer ham i at spille bolden, men dette afvises af 2. dommeren. I samme kamp optræder flere lignende situationer, hvor 2. dommeren hver gang reagerer på samme måde. Er dette korrekt?
I regel Regel 11.2.1 står der at det er tilladt at trænge ind i modstanderens spilleområde, forudsat at modstanderens spil ikke generes derved. At genere modstander i at spille bolden er derfor helt klart ikke tilladt. Det er den enkelte spilsituation og vurderingen af denne der afgør om bagspilleren begår en fejl eller ikke. Det er dog fornuftigt at antage, at en spiller, der befinder sig helt på egen banehalvdel, vil blive generet af at en modspiller træder på ham eller berører ham, og at bagspilleren i en sådan situation laver en fejl. Det hører til 2. dommerens ansvarsområde at vurdere en sådan spilsituation.
Regel 11.2.1, 11.2.2.1
11.2.1
11.2.2.1
Se flere cases her Se alle cases samlet her
   
    Søgning i reglerne
     
   
    Søgning i casesamlingen
Se en række tegneserier som DDF93 har lånt med tilladelse fra forfatteren(©Okkels)
Interesseret? - kontakt os gerne på mail:ddf93@ddf93.dk



Skab selv indholdet på vores side - skriv gerne på vores kommentarside






Hovedsiden

Vis siden i en printvenlig version uden menu.
Printvenlig