UDVALGT CASE FRA CASESAMLINGEN
Nr. Case Regelsvar & Regelhenvisning(er)

4.19
(40)
Hold A smasher bolden forbi en blokeringsspiller fra hold B. Bolden bliver samlet op af en forsvarsspiller fra hold B og er fortsat i spil. Inden blokeringsspiller for hold B lander, berører spilleren nettet. 1. dommeren fløjter for netfejl begået af hold B. Er der tale om netfejl? Ja, korrekt af 1. dommer. Det var i selve spilhandlingen at blokeringsspiller berører nettet. Bemærk forskellen til Case 4.18: Her sker berøring af nettet som en del af den fortsatte spilhandling. I forrige Case efter spilhandlingen.
Regel 11.3.1
11.3.1
Se flere cases her Se alle cases samlet her